[ad_1]
Jefferson: Live från BTC Manager World Headquarters. Detta är en bekräftelse med Jefferson.
Och det händer mycket i kryptoutrymmet. Även om Bitcoin har svävat mellan $ 30.000 och $ 40.000. El Salvador planerar nu att installera 1 500 Bitcoin-uttagsautomater över hela landet, och de ger varje invånare en airdrop av Bitcoin. Och jag tror inte att en airdrop av Bitcoin har hänt när som helst under de senaste åren. Så det här är bara otroliga nyheter för antagandet av Bitcoin som en global valuta. Så det här har bara varit en fascinerande resa, även om människor som Elon Musk verkar tro att Bitcoin inte kommer att göra det. Här får Bitcoin en del massiv antagande på platser som El Salvador, precis bakom det, flera andra länder som Paraguay. Och även Mexiko överväger att göra Bitcoin, den nationella valutan.
Bortsett från det, inom Ethereum-utrymmet 1559, har Ethereum-förbättringen 1559 precis nått testnätet. Och det betyder att väldigt snart kommer Ethereum att ha ett hårt lock. Och det vill säga att det inte kommer att finnas något nytt Ethereum tryckt, det kommer bara att finnas det befintliga Ethereum som redan har präglats, som kommer att konsumeras på blockchain. Så det här är något som jag tror att det kommer att driva Ethereum-priset ännu högre. Och sedan även bortom det. Det finns bara många projekt som nu antar blockchain om du vill, Ethereum till och med andra som Nano, som gör cross-blockchain-applikationen är nu den kommande och nya saken. Till exempel hade Solid Max den privata försäljningen för att ha en decentraliserad börs över kedjor. Och de tror att de påstår sig vara en av pastorerna där ute. Så det finns mycket uppmärksamhet på krypto, även om priserna verkar vara låga. Så det här är som alltid en riktigt bra tid att engagera sig i krypto.
Och jag har med mig idag, Dirk med CityStates Medieval är ett nytt spel som använder den valuta som heter HeX. Det är nu tillgängligt på en mängd decentraliserade börser. Och det är den första valutan i spelet som ger ränta, helt enkelt genom att hålla HeX på ditt konto, vilket jag tror är bara en av de mest otroliga sakerna. Jag menar, med World of Warcraft eller till och med EVE Online. Om du har spelvalutan kan du bara se hur vi tappar långsamt. Men här HeX har vi en valuta som också verkar tjäna ränta. Och även utöver det var det inte tillräckligt innovativt. De har ett styrelsestecken och de har också en hjälte-NFT. Återigen kommer cross-blockchain bara en balansering någonsin att lagas för deras första hjälte, Magnus.
Så Dirk, det är höjdpunkterna. Säg hej till publiken.
Dolk: Hej allihopa.
Jefferson: Så kan du berätta lite mer om ditt projekt och vad är nästa?
Dolk: Ja, just nu förbereder vi fröförsäljningen bör börja kanske när podcasten är ute, det har redan börjat samla in pengar för att fortsätta utvecklingen. Eftersom vi har mycket på färdplanen som vi inte har insett ännu. När vi började med konceptet för tjänster ville jag använda användare till krypto. Så istället för som de flesta blockchain-spel är det som blockchain tech word gamification, och vi vill göra ett bra spel som använder blockchain-teknik. Så vi är helt annorlunda eftersom vi inte kommer att rikta oss mot människor som redan har krypto eller känner till krypto men vi kommer att rikta oss till allmänheten och få dem att lära känna krypto genom vårt spel.
Jefferson: Häftigt.
Kan du berätta lite mer om spelupplevelsen? Jag menar, vad handlar spelet mer om World of Warcraft eller vad?
Dolk: Jag tror att du bäst kan tänka där mycket mobil, det är fortfarande annorlunda än massor av mobil. Så det är mer blandning av flera olika spel. Men saken massor av mobil är mycket populär. Och folk förstår mest vad det handlar om jämfört med det. Tillväxten av mobil har nu jag vet inte 100 miljoner installationer. Så det är väldigt populärt mobil. Så vad vi försöker göra är att vi tokeniserar allt i spelet. Så vi samlar trä för mat, strome. Senare kan du hitta malm som järn, guld, förstärkta guldstänger, järnstänger, som du kan använda för att tillverka vapen, [inaudible] trupper nästan de ändrar värdena för trupperna som attackförsvar och kritisk träffschans och så vidare. Och sedan spelar vi i PvP som strider i turbaserade strider, vilket är den stil sadistiska som civilisationsstrid.
Ja, så allt i spelet har ett värde och vi säljer inte resurser till spelaren. Så spelarna kommer bara att handla resurser under varandra. Så vi säljer bara HeX, detta är valutan i spelet och alla resurser handlas direkt mot HeX på stjärnan. Distribuerat utbyte. Så det är, det är som en orderbok, som ligger på protokollnivån i stjärnnätverket. Så alla affärer mellan spelare är synliga på storboken för Apple.
Jefferson: Mycket, väldigt cool.
Dolk: Det finns ingen hinder av djupet eller något. Om vi skulle börja dumpa resurser eller HeX eller vad som helst på marknaden, skulle folk märka mig. Så för att allt som finns på huvudboken.
Jefferson: Nåväl, en av frågorna jag har har att göra med, om du vill, även framtidens arbete, verkar det som om många människor, om du tittar ute på marknaden, hade använt spel för att ens ha en trevlig bor på Filippinerna. Det har varit många som tjänat [inaudible] alltid en månad, bara spela videospel. Kan du prata mer om den marknaden i den världen?
Dolk: Jag skrev en artikel om det tidigt när vi började utveckla CityStates, det vill säga spel som mikrojobb eller något liknande. Så jag skrev om det redan tidigt. Eftersom jag tror att de flesta spel, särskilt mobilspel, som är väldigt predatoriska, gateway. Så det finns några sätt som förresten uppåt, och de vanliga spelarna är fria att spela spelare är vanligtvis mer som mänskliga NPC. Så de är bara där för att underhålla vågorna. Så min tanke var som, okej, de har inte riktigt en chans att vinna, men då borde de åtminstone få betalt för tiden. Du vet vad jag menar?
Jefferson: Ja.
Dolk: Så jag tror inte att människor kommer att försörja sig på att spela CityStates. Men jag är säker på att det kommer att finnas fler spel och människor kommer att spela fler olika spel samtidigt, och kanske i vissa länder kommer det att räcka att göra. Jag menar, det finns alltid undantag som blir stora och populära. De kan försörja sig på det på andra sätt, som reklam och sånt. Men jag tror att om du spelar flera av den här typen av spel kommer det säkert att vara möjligt. Eller åtminstone lite sidopengar.
Jefferson: Ja, det är vettigt.
OK. Tja, vad mer kan du berätta för oss om CityState-spelet. Till exempel, hur fick du idén?
Dolk: Ja, som jag sa, den första idén var att gå ombord fler människor till kryptovaluta, jag menar, strategispelare sedan mer än 20 år, spelade jag alla stora titlar. Jag ville också ha det perfekta spelet. Naturligtvis, som jag antar att varje spelare vill utveckla det perfekta spelet i sitt liv. Så friktionslös ombordstigning för användare. Så alla kan börja spela det utan att behöva ha snabba redan utan att behöva installera mediamask eller andra verktyg från tredje part, ingen anledning att betala $ 200 för att paketet ska börja spela osv. Så verkligen den friktionslösa ombordstarten, det var målet.
Och naturligtvis har du ett intressant spel och inte bara som ett kortspel eller något. Vissa människor gillar kortspel, jag gillar inte kortspel, jag gillar inte kortspel. Jag tror att de är tråkiga och för lätta att göra. De flesta av spelen just nu är de lite oinspirerade, tråkiga eller så har de inget spel alls. Det är bara spel. Så jag ville ha ett riktigt spel där du verkligen behöver en strategi för att gå framåt, där du måste hantera dina färdigheter och inte bara köpa saker och sälja saker. De flesta av spelen, du köper bara saker och du hoppas att någon annan betalar mer för det senare. Så jag ville lägga till förändring.
Jefferson: Ja, det är vettigt. Väldigt coolt.
Och då undrar jag om den här mästaren i FT. Vad är det där?
Dolk: Så du nämnde att Magnus redan. Så första hjälten, och det kommer mer att komma, naturligtvis är Magnus en begränsad upplaga, det kommer bara att vara 1111 och endast 1000 av dessa säljs. Så andra har giveaways och tävlingar osv. Så huvudenheten är som ägaren till NFT. Så det kommer bara att finnas 11 masterenheter. Och det är mer avsett för människor som vill engagera sig. Och så förblir han intresserad av det, men kanske har de inte tid att spela eller de vill spela. Men det är ett sätt att engagera sig i det utan egentligen. Så om du äger mästaren NFT och hjälten NFT, i det här fallet handlas Magnus mellan spelare, när du får en andel av det pris som betalades för året. Och detsamma beror på att det finns 11 master NFT. Så när man säljer, då 10% av den försäljningen, gå så 1% kvar som vi kan hålla. Så nästa gång en annan säljer får de andra 1% av köparen.
Om du innehar mästaren NFT och hjälten själv handlas och auktioneras ut mellan våra spelare, får du alltid en liten del av intäkterna.
Jefferson: Mycket, väldigt cool. Detta är bara ett fascinerande, fascinerande projekt. Och jag trodde verkligen Så ända sedan jag först kom över det för ungefär två veckor sedan.
Så okej, om du vill ta reda på mer om CityStates, gå med på länken som publiceras på showen eller gå till citystatesm.com. De har Discord, Telegram, Twitter, Reddit. De är överallt. De är lätta att hitta. Och jag tror att det här är projektet som bara kommer att bli väldigt fascinerande att följa.
Om du har några sista tankar till våra lyssnare Dirk.
Dolk: Ett annat ord om HeX. Eftersom hex-toppnumren är speciella, tror jag. Varje gång vi säljer HeX-spelare, vilket förmodligen mest är att lagra för oss som Apple, Google. Vi måste kanske ha den andra köpordern när fem är lägre än försäljningspriset, så värdet på HeX kan aldrig bli lägre än den köpordern, eftersom köpordern alltid täcker alla HeX i omlopp. Så å andra sidan när vi såg NFT: er, massiva NFT: er, livskvalitetsuppgraderingar osv.
Allt, där HeX i princip är bränt och inte påverkar spelekonomin, 25% av det, används också för att pressa Hex-priset lite. Så varje gång det sker en försäljning som inte påverkar ekonomin direkt. Det går mot återköp av HeX. Så HeX har fast golv och en fast botten, skillnaden är 25%, där spelarna kan handla HeX mellan varandra. Och varje gång det kommer fler intäkter stiger priset lite och botten kan också.
Jefferson: Ja, det låter nästan som svänghjulet som Sophia gör, vilket har visat sig vara väldigt, mycket effektivt. Så spännande grejer. Tack, tack för att du kom med oss idag i showen Dirk.
Dolk: Tack för att jag fick komma.
Jefferson: Vi skulle gärna ha dig tillbaka om några månader efter att projektet har kommit längre och vi kan prata mer. Så tack igen.
Dolk: Tack.
Jefferson: OK.
Tack allihop. Hejdå
https://citystatesm.com/ref/mindragon/
Gilla BTCMANAGER? Skicka ett tips!
Vår Bitcoin-adress: 3AbQrAyRsdM5NX5BQh8qWYePEpGjCYLCy4
[ad_2]
Source link