[ad_1]
Lolli – ett belöningsprogram som ger kunder shoppare bitcoin beviljat att de gör affärer hos vissa återförsäljare – har avslutat en finansieringsrunda på 5 miljoner dollar.
Lolli har fått mycket pengar
Evenemanget ägde rum onsdagen förra veckan som en del av en finansieringsserie före serie A. Det leddes av Alexis Ohanians riskkapitalfond Seven-Seven Six, medan figurer som Cody Ko och Casey Neistat – skaparna av YouTube – också deltog. Ytterligare investeringar kom från företag som Night Media, ett förvaltningsbolag som representerar artister som Mr. Beast.
Lolli har banat någon allvarlig mark under de senaste månaderna, vilket tyder på att bitcoin är på väg djupare in i det vanliga territoriet. Många kunder jobbar nu specifikt för att få tag på bitcoinbelöningar, som de sedan kan hålla fast vid eller använda för att köpa ytterligare matvaror.
Som det ser ut har flera butiker knutit sig till Lolli inklusive Kroger, Sephora, Nike, Postmates och Macy’s, vilket innebär att kunder kan köpa allt från parfym till skor och kläder och ändå tjäna BTC-belöningar. Det finns cirka 1000 separata varumärken associerade med Lolli-systemet.
Företaget planerar att använda alla de medel det samlas för att vidareutveckla sin mobilapplikation och bygga upp sig internationellt. I skrivande stund är det bara människor i USA som kan använda Lolli för att få fingrar på bitcoinbelöningar, och företagsledare vill ändra det och utöka programmets publik.
Allt detta följer en extra fröomgång som såg Lolli vinna så mycket som $ 3 miljoner i maj förra året. Ohanian – grundare av Reddit och grundaren av Seven-Seven Six – sade i en intervju:
Detaljhandeln står inför en böjpunkt och framtiden ligger i att tillhandahålla lättillgängliga kryptoalternativ. Jag är glad att se hur Lollis mobilappsutveckling och internationella expansion kommer att låsa upp nya möjligheter för både konsumenter och återförsäljare. Som en tidig investerare i Coinbase tror jag att Lolli har potential att inte bara påskynda framtiden för bitcoinadoption utan också att fundamentalt förändra landskapet för kommande generationer.
BTC Adoption Surging Like Crazy
Adoption av Bitcoin har vuxit som galen de senaste månaderna. Tesla – elbilsföretaget som drivs av den sydafrikanska entreprenören Elon Musk – har nyligen meddelat att alla kunder i USA som vill få tag på en ny bil får göra det med bitcoin, vilket innebär att de nu kan köpa ett fordon med världens nummer en digital valuta efter marknadsvärde.
Dessutom har flera andra miljarder dollarföretag – inklusive General Motors och Uber – angett att de också överväger att tillåta bitcoinbetalningar i framtiden, även om dessa företag inte har angett specifika datum. Vid den tiden handlar bitcoin för cirka 55 000 dollar per enhet. Detta är ungefär 6000 dollar mindre än det högsta 61.000 dollar från förra månaden.
Source link