[ad_1]
Cryptocurrency går in i racingscenen. Crypto.com har skrivit ett avtal med Formel 1-racing värt cirka 100 miljoner dollar i skrivande stund.
Crypto.com har gått in i en professionell körning
Genom affären får Crypto.com toppmärkesalternativ med organisationen inklusive vägskyltar för resten av året, så att förarna är medvetna om webbplatsens närvaro. Detta är nu den andra stora affären som Crypto.com inrättat i en professionell racerbilsvärld. Det första inträffade i mars i år mellan webbplatsen och Aston Martin Cognizant Formula One-teamet, vilket ledde till en serie nya NFT (icke-fungibla tokens) för fans att njuta av.
CMO för Crypto.com Steve Kalifowitz förklarade i en intervju:
Vi arbetade nära med [Aston Martin Racing] om skapande av innehåll, strategi och att ge våra kunder värdefullt innehåll. Människor kunde köpa, som samlarobjekt, de första videorna och ögonblicken av Sebastian [Vettel] och Lance [Stroll] kör den nya bilen. Våra kunder kommer att få särskild tillgång till Aston Martin och F1 i allmänhet. Kommer de att utvidgas från NFT direkt? Det är de saker som fortfarande diskuteras, men hela branschen experimenterar fortfarande och räknar ut vad som fungerar för olika fastigheter … Du skulle inte ha trott för två år sedan att ett företag som Aston Martin i Formel 1 gick med i Crypto.com i ett partnerskap , och där krypto undviks tidigare för att de inte var säkra på det, omfamnar folk det nu och ser att det är bra teknik som kan lösa många problem när det tillämpas korrekt.
Han fortsatte med att säga att krypto har undvikits de senaste åren med tanke på hur flyktigt det har varit och hur ofta mynt går upp och ner. Han säger att bitcoin sannolikt slog bubblastatus under 2017 och när det började medföra kraftiga droppar året efter började folk glömma bort det eller avfärda det. Han säger att även om samma sak händer igen nu har krypto fått ett mycket mer gediget rykte på grund av en växande institutionell närvaro.
En mycket annan scen
Han förklarar:
Efter att dot com-bubblan sprängde, det var då vi fick sociala medier och dagens största företag: Facebook, Twitter och andra. Under dessa år byggdes mycket och internet mognade. Du ser mycket av det idag med kryptovaluta. Crypto hade sitt bubbelögonblick 2017 och sedan glömde folk det ett tag … Kryptoindustrin har mognat. Vuxna driver showen, nu … Skillnaden mellan nu och 2017 är att det finns institutioner i spelet, och de är mindre nervösa än detaljhandeln. Det är mycket mer sofistikerat och många naysayers 2017 har kommit till det.
Formel 1 säger att det går in i den här affären med en hausseartad attityd och med sina “ögon öppna”.
Source link