[ad_1]
Gucci och många andra lyxmodemärken är enligt uppgift att lansera sina NFT-tillgångar.
NFT i modebranschen
Tack vare NFT: s (annars känt som “icke-fungibla tokens”), som är autentiserade och präglade av blockchain-teknik, kan du förvandla det immateriella till en konkret fördel.
Ett virtuellt arkiv som kodar en tillgänglig post för varje operation är inbyggd i blockchain (som att köpa ett par Rtfkt och Fewocious sneakers). Posten kan inte senare ändras, vilket innebär att transaktionen som backas upp av en blockchain är ett verifierbart bevis på pris, giltighet och ägande av en fastighet.
Varje ny dag ger en andfådd berättelse till den nya NFT-försäljningen, men världen av lyxmod har varit relativt lugn. När de försökte höja testade modemärken det vilda, den tvetydiga blockchainvärlden med alla dess fantasifulla och affärsmöjligheter.
Enligt en rapport som nyligen gjordes av Gucci till Vogue Business är det bara en tidsfråga innan varumärket släpper sitt NFT. Vogue Business har också rapporterat att många lyxiga trendhus är nära att lansera NFT med flera branschkällor.
Marjorie Hernandez, grundaren av Lukso, ett blockchain-nätverk för modemärken, sa att frågan är vem som först ska få igång avtryckaren. Lyxmärken ligger bakom e-handelstrenden, och en sådan framväxande teknik som blockchain är mer redo att utforska.
”Under de senaste månaderna frågade varje modeperson som jag någonsin pratade med om vad de kunde göra i NFT-regionen. De kan förvandla alla digitala element från konst till musik till läge till en exklusiv NFT, en digital ledare eller blockchain-ägande. “
Loppet för att skapa NFT: er
Förespråkare föreslår att NFT är den potentiella utvecklingen av digitalt mode som lyxvarumärken redan har antagit. De tror att NTF kan föra digitalt mode närmare det grundläggande läget genom sin brist och kapacitet att öka värdet.
NFT-fall, särskilt för mode, är för närvarande i sin linda. Cathy Hackl, VD för Futures Intelligence Group-företaget som ger råd om varumärken om hantering av framväxande teknik och virtuella produkter, säger att just nu är sättet som marknadsförs genom NFT mode som konst, inte nödvändigtvis mode som ett verktyg. Hon tillade att de äntligen kommer att nå det stadium där det finns mer användbarhet, men de är ännu inte där.
NFT: er avbryter frågan om kopieringskatter och lägger till värde på alla NFT-relaterade fysiska varor. High fashion-märken som Gucci, Louis Vuitton, och Prada siktar på en besatt ung återförsäljningsmarknad och därmed gynnas mycket av att närma sig NFT.
Det betyder att varumärken nu kan marknadsföra NFT och sälja GIF-delar av klädesdelar. Kunderna kan dock inte göra någonting med dem, inklusive att beundra GIF: erna, och det nuvarande NFT-användargränssnittet saknar den glans som lyxköpare önskar.
Gilla BTCMANAGER? Skicka ett tips!
Vår Bitcoin-adress: 3AbQrAyRsdM5NX5BQh8qWYePEpGjCYLCy4
[ad_2]
Source link