[ad_1]
Icke-fungibla tokens har tagit fart när det gäller popularitet och användningsfall denna tjur säsong. Från att ha använts som en fan-symbol har det vuxit till att bli ett självständigt ekosystem som lockar uppmärksamheten hos många vanliga artister, kändisar och sportstjärnor. NFT-manien har gripit hela världen och trots den tidiga hype tror många framstående kryptopersonligheter att den har en lång väg att gå. Mitt i olika användningsfall direkt från auktionering av sällsynta memorabilia, vare sig det är en digitaliserad version av en målning, musik eller den senaste källkoden till den första webbplatsen på internet, har NFT blivit ett val för människor från alla samhällsskikt .
En outforskad arena som inte många har vågat sig in på är den sociala mediebaserade NFT-marknaden. Sociala medier är för närvarande kungen över alla influencerplattformar och människor är galna för dessa influenser som liknar Hollywood-kändisar och stjärnor. Ett utmärkt exempel är Kylie Jenner som byggde sitt kosmetiska imperium på flera miljarder dollar genom Instagram. De flesta kändisar på sociala medier tar ut ett liknande belopp för reklam som A-listans superstjärnor. Det finns ingen andra tanke på effekterna av dessa sociala mediestjärnor i dagens värld och Nafter vill banka på sociala medier för att få en ny era eller digitala samlarobjekt.
Nafter har blivit världens första sociala medieplattform byggd för influenser och fans som gör det möjligt för skapare att sälja sitt innehåll som NFT. För att förstå hur innehåll kan vara en värdefull form av NFT, låt oss fokusera på den första tweet från Twitter-vd Jack Dorsey som omvandlades till en NFT och hämtade 2,9 miljoner dollar, och gissa vad tweet var,
“Bara ställa in min Twitter”
Innehållets värde kommer från ursprunget snarare än vad som gör innehållet. Till exempel kan det första fotot av Kylie Jenners dotter hämta miljoner från hennes fan. På samma sätt kan ett inlägg med ett foto av ett kontrakt mellan Jake Paul och Floyd Mayweather vara av stort värde. Människor har sålt kändismemorabilia inklusive tuggummi, autografer och strumpor och mycket mer föremål utan något inneboende värde för hundratusentals dollar, så det finns utan tvekan innehåll med stor brist kan ge ett liknande värde till Nafter NFT-marknaden.
En plattform där innehåll är värdefullt
Nafter rör sig redan snabbt för att bygga sitt ekosystem och har undertecknat sådana som England Patriot Defensive Back Adrian Colbert och Serbian TV Personality Stanija Dobrojevic under sitt ambassadörsprogram för att öka sitt inflytande bland fans. Många vanliga kändisar som Eminem, Floyd Mayweather, DJ Khalid och mega sociala medier som Kim Kardashian och många andra har antingen lanserat någon form av NFT eller vill göra det. Nafter har potential att starta en ny era eller NFT-marknadsplats för sociala medier.
Den bästa delen av plattformen är att användarna eller fansen bestämmer värdet på NFT som lanseras av olika influenser. Plattformen är inte bara begränsad till kändisar på sociala medier och kan nås av kändisar från olika branscher oavsett om det är musik, konst eller sport, eller någon med en fläkt som följer tillräckligt bra för att skapa värdefullt innehåll.
Bortsett från kändisar erbjuder plattformen stora möjligheter för fans och vanliga användare också via sin ursprungliga token på $ NAFT. Användare kan spela olika mängder inbyggda tokens för att få passiv inkomst på sina insatta token. Så länge man kan generera värde genom sitt sociala medieinflytande kan de gå med i Nafter-plattformen för att få ut det mesta av sitt inflytande.
Påverkare av sociala medier kan ta nästa miljard dollar till NFT-marknaden
Sociala medieplattformar har blivit ett medium för annonsörer, varumärken och reklamkampanjer det snabbaste sättet att nå sin publik, på grund av att dessa plattformar ser miljarder hälla in från olika märken. Populariteten och efterfrågan på sociala medieplattformar kan mycket väl spela en miljard dollar roll i nästa del av NFT-marknaden. Värdet av NFT: er kommer från fans och människor som köper dem, vilket gör att innehåll som påverkas av influenser i form av en NFT kan bli nästa stora sak.
Värdet av socialt medieinnehåll syns från den senaste auktionen av internetens tidiga memes som auktioneras ut för hundratusentals dollar. Värdefulla saker skulle alltid locka uppmärksamhet från rätt marknad. Flera NFT-marknader blomstrar för närvarande, oavsett om det är sport, memes, konst, Pokémon-kort och mycket mer, och sociala medier-baserade innehåll NFT kan vara nästa stora sak. Var det det allra första inlägget som Jack Dorsey eller ett ikoniskt fotografi från din favoritinflytare. Nafter har skapat en sådan plattform där influenser och fans samlas för att bygga ett eget ekosystem.
Sociala medier visar redan ett stort inflytande på vår moderna popkultur och galen efter influenser kan inleda en ny era av influenser NFT.
Source link