[ad_1]
Kryptomarknadsföring är svårare än det verkar, och projekt kan sluta förlora mycket pengar antingen genom att spränga sin marknadsföringsbudget eller välja fel marknadsföringsstrategi. Här är undvikande misstag att lära sig och arbeta med att marknadsföra och växa ditt projekt.
Att arbeta med fel människor
Ett av de största misstagen som många blockchain-startups gör är att överlåta sin kryptomarknadsföring till fel människor. Det är alltid vettigt att kontrollera alla marknadsförares referenser och kunskap om branschen innan du investerar din tid och pengar hos dem. Till exempel arbetar TokenMinds uteslutande med kunder i blockchain-sektorn. Detta gör att de kan erbjuda en riktigt skräddarsydd lösning som bäst tillgodoser behoven hos kryptoprojekt.
Att inte veta vad du vill
Om du inte har några tydligt definierade mål kastar du bara dina pengar. Innan du startar en kryptomarknadsföringskampanj, se till att du har en uppsättning marknadsföringsmål som ditt projekt vill uppnå. Du kanske till exempel vill öka din gemenskap eller få fler riktade besökare till din IEO-sida för offentlig försäljning.
Spenderar inte några pengar
Även om du kanske inte vill spendera pengar på kryptomarknadsföring om du kan hjälpa det, är företagskostnader oundvikliga i blockchain-branschen. Det betyder att du måste spendera lite pengar på krypto- eller blockchain-marknadsföring. Du kan dock sluta spendera mycket lite om du lägger mer ansträngning på att bygga en stark gemenskap runt ditt projekt från början.
Spenderar för mycket pengar
Att ha en marknadsföringsbudget för ditt kryptoprojekt är bra. Men om du inte håller koll på dina kryptomarknadsföringsutgifter kommer det oundvikligen att påverka projektets resultat. Sträva alltid efter att hålla dig till din budget.
Mäter inte kampanjresultat
Det är ett stort misstag att inte mäta resultaten av din kryptomarknadsföringskampanj. Hur vet du var dina Telegram-besökare kommer ifrån? Om du inte mäter resultaten av dina krypto-marknadsföringsinsatser har du ingen aning om något fungerar bra eller inte.
Image by chenspec from Pixabay
Source link